בקרוב תפגשו אותם ברחוב: הקורקינטים השיתופיים מגיעים לבת ים



החברה הבינלאומית Dott זכתה במכרז של עיריית בת-ים להפעלת קורקינטים חשמליים שיתופיים בעיר. החברה בישראל פועלת כדי להעלות את אחוז העובדים המגיעים לעבודה על קורקינט ואופניים, כחלק מתפיסת הקיימות שלה.

יח"צ

Dott מפעילה מעל 50 אלף קורקינטים ואופניים חשמליים במעל 40 ערים בעולם. בישראל החברה פועלת בערים: תל אביב-יפו, רמת גן, גבעתיים, חולון ופתח תקווה. החזון העולמי שלה הוא "free our cities with clean rides for everyone" – הוצאו לחופשי את הערים שלנו עם רכיבה נקייה וירוקה. כחלק מהחזון שלה, החברה מאמינה ששימוש בקורקינטים הוא פתרון ליבה בצמצום מספר הרכבים בכביש, עידוד שימוש בתחבורה ציבורית וקישוריות בין נקודות רכבת, מטרו ואוטובוס.

בשבועות האחרונים שלאחר השבת השחורה ומאז תחילת המלחמה, Dott תולה על הקורקינטים שלה ברחבי הארץ סרטים צהובים להזדהות עם משפחות החטופים ובמטרה להעלאת המודעות להחזרתם הביתה. 

צילום: יח"צ בירד

על מנת לשמור על בטחון הנוסעים, הקורקינט בנוי עם גלגלים גדולים בגודל 12 אינץ’, אורות קדמיים, אחוריים ואיתותים, מערכת בלימה משולשת, לוחיות רישוי וקסדות עם מדבקות מחזירות אור. על פי החוק הישראלי, כל הקורקינטים מוגבלים למהירות מירבית של 25 קמ”ש, כאשר בחלק מהאזורים המוגדרים במפה ובאפליקציה, המהירות מוגבלת למהירות איטית של מספר קמ”שים בודדים, ובכמה אזורים מוגדרים מראש, הרכיבה לא מתאפשרת והקורקינט ננעל לרכיבה. 

הקורקינט כולל איתותי LED, מתקן ייעודי לסמארטפון הכולל NFC לקישוריות מהירה וטעינה אלחוטית (במכשירים תומכים בלבד), המתבצעת בזמן הרכיבה. ישנו משטח עמידה רחב עטוף גומי ובולמי זעזועים קדמיים שנועדו לשכך את המהמורות בכבישים.

צילום: FRANCES IACUZZI PHOTOGRAPHY

בן גלי, מנהל הפעילות בישראל: "בהמשך לפעילות המוצלחת בישראל, בין היתר בעיר בת-ים, אנחנו ממשיכים להתרחב לערים נוספות ופועלים כדי לייצר יותר חיבוריות ולהיטיב את השירות שלנו לקהל הרוכבים הישראלי. אנחנו שמחים להפעיל את השירות בבת-ים לטובת שיפור איכות החיים של התושבים על ידי הרחבת אפשרויות הניידות בעיר והקישוריות בין כל מרכיבי התחבורה הציבורית והערים השכנות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה