בכירים בצה"ל מזהירים: חמאס נערך למלחמה נוספת – ראש מועצת שער הנגב קורא לפעול
28.06.26 / 22:08
בכירים באגף המודיעין ובפיקוד הדרום הזהירו את הרמטכ"ל כי חמאס ממשיך להיערך לעימות נוסף מול ישראל. לדבריהם, הארגון מייצר מדי חודש מאות מטעני חבלה וטילי נ"ט, מגייס מחבלים חדשים ומשקם את תשתיותיו התת-קרקעיות ברחבי רצועת עזה. בצה"ל מעריכים כי יש צורך בחידוש הלחימה, אולם לפי הדיווחים, בוושינגטון מתנגדים למהלך. במקביל, דווח כי חמאס הציב בפני בכירים רוסים תנאים נוקשים בנוגע לסעיף פירוק הארגון מנשקו במסגרת הסכם עתידי.
על רקע האזהרות, ראש מועצת שער הנגב, אורי אפשטיין, פרסם תגובה חריפה וקרא למקבלי ההחלטות לפעול באופן מיידי.
"מי שלא מקשיב – לא למד כלום. מי שמקשיב ולא פועל – גם הוא לא למד כלום," אמר אפשטיין. "בזמן שחמאס מכין את המתקפה הבאה, צה"ל שוב נפרס בקו הגנה דמיוני. יש כוונה ויש יכולת. למה אנחנו מחכים? להפתעה?"
עוד הוסיף כי "אם מדינת ישראל לא תחסל את חמאס, בעוד זמן קצר נקבל במקום בלוני נפץ – רחפני נפץ מדויקים."
את דבריו חתם בקריאה ישירה למקבלי ההחלטות: "ריבונות מתחילה בביטחון. האם אתם הכתובת לנושא, או נשיא ארצות הברית?"
