איחוד מסתמן של ברוט עם הציונות הדתית וקרבות משפטיים בינו לבין לחיאני: סקירה מקיפה של הימים האחרונים במערכת הבחירות בבת ים



הדרמות ממשיכות לצוף במערכת הבחירות בבת ים: שלומי לחיאני הגיש תביעת דיבה נגד צביקה ברוט וגם הפסיד לו בעתירה שהגיש נגדו על תליית שלטים במתקני עירייה. בנוסף, צביקה ברוט מקיים מגעים לאיחוד עם אנשי "הציונות הדתית" לריצה ברשימה משותפת.

לחיאני מול ברוט

תביעה בגין הוצאת לשון הרע על סך חצי מיליון שקל הוגשה אתמול בבית משפט השלום בבת-ים נגד צביקה ברוט. התביעה הוגשה בעקבות כתבה ששודרה בחדשות 13 וכללה ראיון עם שלומי לחיאני. בסיומה הופיעה תגובה מטעם ברוט, שלפיה: "בתקופת כהונתו כראש עיר, הייתה מעורבות של גורמים פליליים ושחיתות בעירייה, בתקופת כהונתו העיר בת ים הגיעה לפשיטת רגל עם חובות וגירעון עצום" (לשון התגובה כפי שהופיעה במהדורת החדשות).

בכתב התביעה נכתב כי: "הצגת התובע כראש עיר נכשל שעה שבפועל עסקינן בראש העיר המצליח ביותר של בת ים בשנים האחרונות ובמיוחד כמי שמעורב בשיתוף עבריינים בניהול העיר ובשחיתות ובוודאי כריכת אדם בלקיחת בשליחת יד לקופה הציבורית מקיימים בפירוש את דרישות סעיף 1 לחוק שכן יש בהם כדי להשפיל ולבזות את התובע בעיני הבריות".

שלומי לחיאני

השבוע, זכה צביקה ברוט בעתירה המאפשרת לו למנוע מהמועמדים נגדו לפרסם שלטי בחירות במתקני העירייה. העתירה הוגשה ע"י שלומי לחיאני שדרש מהחברה העירונית לתרבות פנאי וספורט, השייכת לעירית בת-ים, לאפשר לו לרכוש גם שלטי פרסום השייכים לעיריה כדי להשתמש בהם לפרסומים פוליטיים שלו לפני הבחירות. גם נציגת מרצ במועצת העיר, קטי פיאסצקי, שהודיעה לאחרונה על מועמדותה לראשות עיריית בת ים, תמכה גם היא בעמדתו.

העירייה התנגדה לעמדה זו בטענה כי מתקני העירייה הם "נכסים ששייכים לציבור ואין סיבה להכניס אותם לתוך מחלוקות פוליטיות. עובדי העיריה צריכים להיות אובייקטיביים ולא כלי משחק של פוליטיקאי כזו או אחר. מדובר בפוליטיקה ישנה שרוצה להשתלט על כל חלקה טובה, ואת זה אנחנו מונעים כבר חמש שנים. יש מספיק שלטי חוצות של חברות פרטיות ושם אפשר לפרסם כמו כולם".

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, מיכל אגמון-גונן, הודיעה כי היא מקבלת את עמדת העירייה, לאחר שהשתכנעה שיש מספיק שלטי פרסום אחרים בעיר וכי לא מדובר בפגיעה בשוויון בין המתמודדים.

 עמוד הפייסבוק של צביקה ברוט

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט מנהל מגעים עם אנשי סיעת "הציונות הדתית" לטובת התמודדות יחד ברשימה המשותפת. ברוט נפגש השבוע עם יו"ר המפלגה אברהם חקק.

חקק, שעומד בראש רשימת "הציונות הדתית" בבת ים וקיבל את תמיכת הרב דוד חי הכהן הכריז על ריצה ברשימה המורכבת מנציגי הציבור הסרוג. חקק מתכוון לבקש תפקידי מפתח בכדי להשפיע על תחומים הנוגעים לקהילה הדתית בבת ים, כגון ראשות המועצה הדתית.בתוך כך, השבוע התקיים כנס פעילים גדול של רשימת "הציונות הדתית" בהשתתפות ראש מוסדות 'אורות התורה', הרב דוד חי הכהן, ח"כ אורית סטרוק - שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, ח"כ צבי סוכות ובנוכחות מאות פעילים מרכזיים באולם צור בבית הכנסת "אורות התורה".

בכנס הפעילים הציב חקק את היעדים המרכזיים ואמר כי "המשימה שלנו כעת היא להשפיע על כל העיר, להיות ממקבלי ההחלטות בעיר שלנו. צריך לדאוג ולשמור על צביון העיר, לא רק שלא ייפגע אלא שיתקדש. הגיע הזמן לדאוג גם לצרכים החשובים של הקהילה הציונית דתית בעיר".

צביקה ברוט ואברהם חקק. צילום: דוברות ראש העיר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה