אזעקות בשרון: ראש העיר פרסם הצהרה מיוחדת



היום (ראשון) נשמעו אזעקות באזור השרון. האזעקות לא נשמעו בבת ים אך נשמעו קולות יירוטים. ראש העיר, צביקה ברוט פרסם הצהרה מיוחדת.

כיפת ברזל

ברוט כתב בהצהרתו לתושבי בת ים: ״לפני כמה דקות בוצע ירי מרצועת עזה לכיוון צפון גוש דן. לא היה ירי לאזורנו ולכן גם לא הופעלו אזעקות בבת-ים.

הירי היה צפוי לאור פעולת צה״ל ברפיח, ועלה כאפשרות בכל הערכות המצב האחרונות שקיימנו בימים האחרונים.
עם זאת, הסבירות להמשך ירי כזה היא נמוכה מאד. לחמאס יש עדיין יכולת מועטה של שיגור למרכז הארץ, ואנו צריכים לקחת זאת בחשבון, אך יכולת המניעה וההגנה של צה״ל הן משמעותיות ולכן האיום מדרום הוא קטן יחסית.״

ברוט הוסיף לגבי שגרת האירועים בעיר המתקיימת כרגיל: ״בהתאם לכך השגרה ממשיכה כרגיל. אין סיבה להיבהל, וחשוב מאד לזכור שאין שום סיבה לדאגה. כל האירועים העירוניים והקהילתיים מתקיימים כרגיל.

אנו מקיימים כעת הערכת מצב נוספת עם גורמי החירום שלנו ועם הצבא, ואני מבטיח לעדכן בכל התפתחות נוספת, אם תהיה כזו. כן חשוב להקפיד בעת הצורך על הנחיות פיקוד העורף, ולקבל את המידע הרשמי אך ורק דרך הגורמים הרשמיים שלנו, של פיקוד העורף והמשטרה.״

ברוט הוסיף לגבי הסלמה אפשרית מצפון: ״במקביל אנו ממשיכים בהיערכות גבוהה לאפשרות של הסלמה בצפון, שעלולה להביא לירי למרכז הארץ. אנו מקווים שהדבר לא יקרה, אך ערוכים ברמה הגבוהה ביותר לכל אפשרות כזו.

אני מבקש לשלוח שוב ברכה מיוחדת ללוחמי ולוחמות צה״ל, ומתפלל בשם כולנו לחזרתם המהירה של החטופים והחטופים שלנו.״


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה