בת ים בראש הרשימה: נתוני תאונות רוכבי האופניים בעיר מדאיגים
31.01.25 / 07:15
דו"ח חדש חושף נתונים מטרידים: בת ים היא אחת הערים המובילות במספר תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים.

על פי הנתונים שפורסמו, בשנת 2023 נפגעו בעיר 68 רוכבים, מהם שישה במצב קשה. ע"פ לפי הנתונים, שמקורם באגף התנועה של משטרת ישראל ובניתוחי עמותת "אור ירוק", מספר התאונות הקטלניות בעיר נמצא במגמת עלייה מדאיגה.
במרבית המקרים, הפגיעות התרחשו כתוצאה מחוסר זהירות של הרוכבים או נהגים, היעדר שבילי רכיבה מוסדרים, והפרות חמורות של חוקי התנועה.
בת ים מובילה בפגיעות רוכבים בערים הגדולות
בהשוואה לערים אחרות בגוש דן, בת ים נמצאת במיקום גבוה במיוחד במספר הנפגעים, אף יותר מערים גדולות אחרות באזור כמו חולון או ראשון לציון. הממצאים מעידים על בעיה חמורה בתשתיות ובאכיפה, כאשר העירייה אמנם מבצעת פעולות להגברת הבטיחות, אך עדיין קיים מחסור ניכר בשבילי אופניים ייעודיים.
מה גורם למספר הגבוה של הנפגעים?
גורמים מקצועיים בתחום התחבורה העירונית מציינים כי בת ים, כעיר עם אוכלוסייה צפופה ורחובות ישנים וצרים, אינה מספקת פתרונות מספקים לרוכבים. היעדר תשתיות מתאימות, לצד רכיבה לא זהירה והפרת תקנות, יוצר מציאות מסוכנת במיוחד.
מה עושים בעירייה ובמשטרה?
בעקבות הנתונים המדאיגים, משטרת מרחב איילון מבצעת מבצעי אכיפה מוגברים, במטרה להרתיע רוכבים מלנהוג בחוסר אחריות, בדגש על נסיעה על המדרכות ובמעברי חציה.
רק השבוע פורסם ב"בת ים נט" כי מדרכה בציר תנועה ראשי נתפסה לטובת שטח התארגנות ליזם "אקטרה" שבונה שם בניין וכי הולכי הרגל נאלצים להסתכן.
קריאה להגברת האכיפה והתשתיות
ארגוני הבטיחות ופעילים מקומיים דורשים כעת מהעירייה להגביר את פיתוח שבילי האופניים ולחזק את פעולות האכיפה, במטרה לצמצם את מספר התאונות.
בשורה התחתונה, הנתונים מוכיחים כי מדובר בסכנה אמיתית הדורשת מענה דחוף. בת ים מככבת בראש דירוגים מפוקפקים כמו תאונות דרכים בקרב הולכי רגל, וכעת גם רוכבי אופניים, וזה בנוסף להיותה בתחתית דירוג איכות החיים ע"פ הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה!